tiistai 27. tammikuuta 2015

Lontoo

Kun joulun, uudenvuoden ja loppiaisen jälkeen palasin takaisin työelämään, upposin sinne melko syvälle. Onneksi tammikuun puoliväliin olimme jo viime syksynä varanneet lennot ja hotellin Lontooseen.

Oulusta meitä lähti reissuun viisi aikuista ja vauva, kuopushan asuu tämän vuoden Lontoossa ja liittyi sitten perillä seuraamme. Kolmena iltana kävimme perheillallisella ja sunnuntaina tietenkin söimme Sunday Roastin pubissa perienglantilaiseen tyyliin.

Lontoo on ihan kaikkea, mitä vaan haluaa ja voi toivoa.

Hotellimme sijaitsi Earl's Courtin metroaseman lähellä ja pääsimme Heathrow'lta sinne suoraan Piccadillylinella. Ostimme lentokentältä Oyster-kortit ja latasimme sinne parikymmentä puntaa matkarahaa. Kortti on kaikkein edullisin tapa matkustaa Lontoossa ja kun bussissa menee kakkoskerrokseen istumaan, voi kuvitella olevansa ihan oikealla sightseeingillä. Tubella pääsi nopeasti paikasta toiseen ja ruuhka-aikoja välttämällä matkustaminen ei kukkarossa tuntunut.

Kävimme tietenkin Notting Hillissä, Portobello Roadin katumarkkinoilla. Parissa museossa. Ostoskaduilla. Pubissa (ups, monta kertaa). Jamie's Italian -ravintolassa syömässä. Puolet porukasta kävi katsomassa jalkapalloa. Paljon ehdittiin, silti ei paljon mitään.

Käveltiinkin paljon, nautittiin aurinkoisista keleistä. Nurmikot vihersivät; lenkkeilijät ja polkupyöräilijät olivat vaihtaneet jo sortseihin. Meidän mielestä ei kuitenkaan ollut niin lämmin - kuitenkin trenssi ja lenkkarit olivat ihan tarpeeksi.

1. Televisio on tehnyt Lontoosta niin tutun oloisen, että vaikka en kovin usein ole käynyt siellä, niin joka kerta on tuntunut kotoisalta. Olisi kyllä ihana päästä useammin. Teillä on hyvä syy käydä siellä usein:)

1. Tytär muuttaa taas ensi syksynä takaisin Bournemouthiin eli varmaan sinne sitten taas.
      Tykkään kaikenlaisesta brittiläisestä, pubeista tv-sarjoihin, joten kotoisa taitaa olla se oikea sana minullekin.

2. Lontoo... Ihan kuin piikki lihassani tämä postaus. Niiiiiin ihana laupunki. Toivottavasti Jamie´s Italian tarjosi teille paremman nautinnon kuin minulle ja tyttärelleni kesällä. (Ehkä olen vähän nirso...). No, nythän sinnekin on ennustettu vähän kylmenpää, ei ihan shortseilla tarkene. Paitsi kun asuin Southamptonissa naapurin mies kulki läpi vuoden bermudoissa ja maastokengissä....

1. Jamie on laittanut useamman ravintolan kaupunkiin, me käytiin Covent Gardenin italialaisessa. Palvelu oli nopeaa, ystävällistä ja joustavaa (meillä oli 5 kk ikäinen vauva mukana). Eipä ollut valittamisen sanaa. Muutenkaan ei ollut ongelmia vauvan kanssa liikkuessa.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että matkustaminen avartaa ja loma on ihmisen parasta aikaa. Niin ihanan kliseistä.

3. Hei! Kiva lukea Lontoosta, kävin siellä samoissa maisemissa myös alkuvuodesta. Leppoisa ja helppo reissukohde. Lontoo tuntuu tulevan blogeissa vähän väliä. Mukava olisi lukea lisääkin.

1. Englannissa on helppo lomailla; kieli on tuttu ja ihmiset ystävällisiä. Aina voi kysyä neuvoa.

Tosin en ole missään muualla tavannut niin auttavaisia ja ystävällisiä ihmisiä kuin Australiassa. Se on vaan vähän kaukana, reilut kaksi viikkoakin oli liian lyhyt aika lomailla.

4. Kiitos kivasta blogista! Löysin tänne vasta hiljattain. Heti löytyi paljon kiinnostavaa asiaa ja tähän oli ihan pakko jättää kommentti, kun matkakuume alkoi nousta: me nimittäin lähdemme parin viikon päästä pikkutyttöni kanssa Lontooseen :D

5. Kiitos kommentistasi!
    Nyt tämä blogi ollut vähän telakalla...työelämä vie kaikki mehut ja iltaisin ei tule mieleenikään enää avata konetta. Kamerakin jäänyt pölyttymään laukkuunsa. Voisin kyllä aktivoitua ja kirjoittaa muutaman sanan Lontoosta. Varsinkin lapsen kanssa reissaamisesta, sillä koko perheen reissussa oli mukana myös 5 kk ikäinen lapsenlapseni.

Instan puolella olen vähän aktiivisempi, tai paljonkin. Tervetuloa sinne (arjahan)!